Show simple item record

dc.coverage.spatialMX
dc.date.accessioned2018-06-28T05:33:58Z
dc.date.available2018-06-28T05:33:58Z
dc.date.issued2016-11-01
dc.identifier.urihttps://ru.tic.unam.mx/handle/123456789/2687
dc.descriptionInnovación en TIC
dc.description.abstractEl presente artículo tiene como propósito primordial enfatizar la importancia de la apariencia de los repositorios de acceso abierto para dar al usuario la mejor experiencia de uso posible de una forma más sencilla y eficaz al buscar la información que desea. El documento consta de tres apartados principales: en el primero se habla de las limitaciones de las herramientas que ofrecen los programas de administración de colecciones digitales desde el aspecto gráfico. En el segundo, se exponen las últimas tendencias que se deben de considerar en el ámbito de las interfaces gráficas. En el tercero y último apartado se presenta brevemente el impacto que provoca una interfaz gráfica de repositorios en la experiencia de usuario, aterrizando los planteamientos teóricos y metodológicoses_MX
dc.description.abstractIncorporating Moodle in the teaching and learning process, has to do with the effective use of the Information and communications technology (ICT), which objective focus on studying the use and effects of it's short, medium and long term, this platform being of an interdisciplinary character, which development has been based on a constructivist philosophy, sociology, pedagogy, software engineering, and those disciplines which objectives serve to elucidate the secrets of how, what for, with what, with whom, and where is that the teacher learns (Sanchez, 2010). For which the purpose of this work is, that the teacher know and use the Moodle platform as a tool to enrich their intellectual potentialities, face the information society, and develop abilities that allow their adaptability to the changes in a positive manner, as well as contribute to teachers generating their own critical reflections and the building of knowledge, exploiting their own abilities and collaborative learning experiences. The present work focuses in the socioconstructivism theory proposed by Vigotsky: a) The students collaborate on group learning and the group collaborates on personal learning. b) The interaction of the student with their culture or with other cultures implies the construct of their reality by their own accord C) The zone of close development is the distance between the levels of real and potential development, real potential being the ability to solve problems in an independent manner and potential level the faculty to solve problems with the aid of a peer or an adulten
dc.formathtml
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent3.6 MB
dc.format.extent1.43 MB
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Nacional Autónoma de México. Dirección General de Cómputo y de Tecnologías de Información y Comunicación. Revista Digital Universitaria
dc.relation.isformatofhttp://www.revista.unam.mx/vol.17/num11/art79/art79.pdf
dc.relation.ispartofVol. 17, No. 11
dc.relation.ispartofhttp://www.revista.unam.mx/index_nov16.html
dc.rightsopenAccess
dc.sourceRevista Digital Universitaria (1607 - 6079). Vol. 17, No. 11 (2016)
dc.subjectMoodle (Programa para computadora)
dc.subjectAprendizaje
dc.titleMoodle como herramienta de comunicación y enseñanza aprendizaje, desde un enfoque constructivistaes_MX
dc.title.alternativeMoodle as a communication and learning-teaching tool, from a constructivist focusen
dc.typearticleen
dc.contributor.directorLIZBETH LUNA GONZÁLEZ
dc.subject.keywordsUso de las Tic, Constructivismo, Moodle, LMS, M-learning, e- learning, b-learning, EVA
dc.identifier.urlhttp://www.revista.unam.mx/vol.17/num11/art79/
dc.creatorArmando Carlos Rojas Marín
dc.creatorAna Luisa Lechuga Ruiz
dc.rights.urlhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0


Files in this item

   
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

COMPARTE



Escriba el texto a buscar en DSpace

El Repositorio Universitario de la DGTIC se edita en la Dirección General de Cómputo y
de Tecnologías de Información y Comunicación (DGTIC), de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM)
Circuito Exterior s/n, Ciudad Universitaria, Coyoacán, C.P. 04510, México, D.F
Tel: +(52) (55) 56228166 Email: rutic@unam.mx